Usługa języka migowego

Bianka Rolando, Mleko potrafi uciec

marca 22, 2024

Otwarcie wystawy: piątek, 22 marca, 2024, g. 18.00–21.00
22.03. – 11.05.2024
Kuratorka: Katarzyna Krysiak

Tytuł najnowszej wystawy Bianki Rolando został zaczerpnięty z nazwy magicznej sztuczki „Milk Can Escape”, którą na początku XX w. wykonywał słynny amerykański iluzjonista i specjalista od ucieczek wszech czasów Harry Houdini (Erik Weisz, 1874-1926). Nazwę tę prawidłowo tłumaczy się jako „Ucieczka z bańki mleka”. Rolando traktuje ów tytuł z typowym dla siebie dystansem i poczuciem humoru wydobywając z niego zupełnie inny potencjał znaczeń. Przekręcając w tytule wystawy oryginalne znaczenie jednym wytrychem uwalnia nie tylko sztukmistrza, ale też klatkę z jej funkcji.

Prezentowane na wystawie, w większości nowe, prace malarskie i rysunkowe połączone będą z autorskimi tekstami poetyckimi. Dzięki nim artystka próbuje poszukiwać sposobów uwalniania się, czy też wyzwalania obrazów od form, które nie mają formy zamkniętej, lecz tylko przejściową. Prace odnoszą się do tematu wyjścia, poszukiwania otwarcia, odkluczania zamkniętych pojęć i form, po swobodę metafor, które ogranicza jedynie nasza wyobraźnia.

Przy okazji wystawy zostanie wydana książka, która będzie szerszym spojrzeniem na twórczość Bianki Rolando, jako artystki sztuk wizualnych, pisarki i poetki. W książce znajdą się teksty krytyczne oraz eseje wybitnych specjalistów z pola sztuk wizualnych i literatury: prof. Anity Jarzyny, dr Mariki Kuźmicz, Natalii Malek, Joanny Mueller, prof. Pawła Piszczatowskiego, Adama Wiedemanna.

Bianka Rolando – ur. 1979, artystka, poetka, wykładowczyni akademicka, profesorka sztuki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Opublikowała książki poetyckie: „Rozmówki włoskie”, „Biała książka”, „Modrzewiowe korony”, „Podpłomyki”, „Łęgi”, „Pascha”, „Stelle”, „Ostańce”, „Abrasz”, „Dobosz” oraz książkę teoretyczną „Mała książka o rysunku”. Od 2007 roku związana z Galerią Foksal w Warszawie.

Otwarcie wystawy: piątek, 22 marca, 2024, g. 18.00–21.00
22.03. – 11.05.2024
Kuratorka: Katarzyna Krysiak

Tytuł najnowszej wystawy Bianki Rolando został zaczerpnięty z nazwy magicznej sztuczki „Milk Can Escape”, którą na początku XX w. wykonywał słynny amerykański iluzjonista i specjalista od ucieczek wszech czasów Harry Houdini (Erik Weisz, 1874-1926). Nazwę tę prawidłowo tłumaczy się jako „Ucieczka z bańki mleka”. Rolando traktuje ów tytuł z typowym dla siebie dystansem i poczuciem humoru wydobywając z niego zupełnie inny potencjał znaczeń. Przekręcając w tytule wystawy oryginalne znaczenie jednym wytrychem uwalnia nie tylko sztukmistrza, ale też klatkę z jej funkcji.

Prezentowane na wystawie, w większości nowe, prace malarskie i rysunkowe połączone będą z autorskimi tekstami poetyckimi. Dzięki nim artystka próbuje poszukiwać sposobów uwalniania się, czy też wyzwalania obrazów od form, które nie mają formy zamkniętej, lecz tylko przejściową. Prace odnoszą się do tematu wyjścia, poszukiwania otwarcia, odkluczania zamkniętych pojęć i form, po swobodę metafor, które ogranicza jedynie nasza wyobraźnia.

Przy okazji wystawy zostanie wydana książka, która będzie szerszym spojrzeniem na twórczość Bianki Rolando, jako artystki sztuk wizualnych, pisarki i poetki. W książce znajdą się teksty krytyczne oraz eseje wybitnych specjalistów z pola sztuk wizualnych i literatury: prof. Anity Jarzyny, dr Mariki Kuźmicz, Natalii Malek, Joanny Mueller, prof. Pawła Piszczatowskiego, Adama Wiedemanna.

Bianka Rolando – ur. 1979, artystka, poetka, wykładowczyni akademicka, profesorka sztuki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Opublikowała książki poetyckie: „Rozmówki włoskie”, „Biała książka”, „Modrzewiowe korony”, „Podpłomyki”, „Łęgi”, „Pascha”, „Stelle”, „Ostańce”, „Abrasz”, „Dobosz” oraz książkę teoretyczną „Mała książka o rysunku”. Od 2007 roku związana z Galerią Foksal w Warszawie.

Otwarcie wystawy: piątek, 22 marca, 2024, g. 18.00–21.00
22.03. – 11.05.2024
Kuratorka: Katarzyna Krysiak

Tytuł najnowszej wystawy Bianki Rolando został zaczerpnięty z nazwy magicznej sztuczki „Milk Can Escape”, którą na początku XX w. wykonywał słynny amerykański iluzjonista i specjalista od ucieczek wszech czasów Harry Houdini (Erik Weisz, 1874-1926). Nazwę tę prawidłowo tłumaczy się jako „Ucieczka z bańki mleka”. Rolando traktuje ów tytuł z typowym dla siebie dystansem i poczuciem humoru wydobywając z niego zupełnie inny potencjał znaczeń. Przekręcając w tytule wystawy oryginalne znaczenie jednym wytrychem uwalnia nie tylko sztukmistrza, ale też klatkę z jej funkcji.

Prezentowane na wystawie, w większości nowe, prace malarskie i rysunkowe połączone będą z autorskimi tekstami poetyckimi. Dzięki nim artystka próbuje poszukiwać sposobów uwalniania się, czy też wyzwalania obrazów od form, które nie mają formy zamkniętej, lecz tylko przejściową. Prace odnoszą się do tematu wyjścia, poszukiwania otwarcia, odkluczania zamkniętych pojęć i form, po swobodę metafor, które ogranicza jedynie nasza wyobraźnia.

Przy okazji wystawy zostanie wydana książka, która będzie szerszym spojrzeniem na twórczość Bianki Rolando, jako artystki sztuk wizualnych, pisarki i poetki. W książce znajdą się teksty krytyczne oraz eseje wybitnych specjalistów z pola sztuk wizualnych i literatury: prof. Anity Jarzyny, dr Mariki Kuźmicz, Natalii Malek, Joanny Mueller, prof. Pawła Piszczatowskiego, Adama Wiedemanna.

Bianka Rolando – ur. 1979, artystka, poetka, wykładowczyni akademicka, profesorka sztuki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Opublikowała książki poetyckie: „Rozmówki włoskie”, „Biała książka”, „Modrzewiowe korony”, „Podpłomyki”, „Łęgi”, „Pascha”, „Stelle”, „Ostańce”, „Abrasz”, „Dobosz” oraz książkę teoretyczną „Mała książka o rysunku”. Od 2007 roku związana z Galerią Foksal w Warszawie.

Otwarcie wystawy: piątek, 22 marca, 2024, g. 18.00–21.00
22.03. – 11.05.2024
Kuratorka: Katarzyna Krysiak

Tytuł najnowszej wystawy Bianki Rolando został zaczerpnięty z nazwy magicznej sztuczki „Milk Can Escape”, którą na początku XX w. wykonywał słynny amerykański iluzjonista i specjalista od ucieczek wszech czasów Harry Houdini (Erik Weisz, 1874-1926). Nazwę tę prawidłowo tłumaczy się jako „Ucieczka z bańki mleka”. Rolando traktuje ów tytuł z typowym dla siebie dystansem i poczuciem humoru wydobywając z niego zupełnie inny potencjał znaczeń. Przekręcając w tytule wystawy oryginalne znaczenie jednym wytrychem uwalnia nie tylko sztukmistrza, ale też klatkę z jej funkcji.

Prezentowane na wystawie, w większości nowe, prace malarskie i rysunkowe połączone będą z autorskimi tekstami poetyckimi. Dzięki nim artystka próbuje poszukiwać sposobów uwalniania się, czy też wyzwalania obrazów od form, które nie mają formy zamkniętej, lecz tylko przejściową. Prace odnoszą się do tematu wyjścia, poszukiwania otwarcia, odkluczania zamkniętych pojęć i form, po swobodę metafor, które ogranicza jedynie nasza wyobraźnia.

Przy okazji wystawy zostanie wydana książka, która będzie szerszym spojrzeniem na twórczość Bianki Rolando, jako artystki sztuk wizualnych, pisarki i poetki. W książce znajdą się teksty krytyczne oraz eseje wybitnych specjalistów z pola sztuk wizualnych i literatury: prof. Anity Jarzyny, dr Mariki Kuźmicz, Natalii Malek, Joanny Mueller, prof. Pawła Piszczatowskiego, Adama Wiedemanna.

Bianka Rolando – ur. 1979, artystka, poetka, wykładowczyni akademicka, profesorka sztuki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Opublikowała książki poetyckie: „Rozmówki włoskie”, „Biała książka”, „Modrzewiowe korony”, „Podpłomyki”, „Łęgi”, „Pascha”, „Stelle”, „Ostańce”, „Abrasz”, „Dobosz” oraz książkę teoretyczną „Mała książka o rysunku”. Od 2007 roku związana z Galerią Foksal w Warszawie.

Otwarcie wystawy: piątek, 22 marca, 2024, g. 18.00–21.00
22.03. – 11.05.2024
Kuratorka: Katarzyna Krysiak

Tytuł najnowszej wystawy Bianki Rolando został zaczerpnięty z nazwy magicznej sztuczki „Milk Can Escape”, którą na początku XX w. wykonywał słynny amerykański iluzjonista i specjalista od ucieczek wszech czasów Harry Houdini (Erik Weisz, 1874-1926). Nazwę tę prawidłowo tłumaczy się jako „Ucieczka z bańki mleka”. Rolando traktuje ów tytuł z typowym dla siebie dystansem i poczuciem humoru wydobywając z niego zupełnie inny potencjał znaczeń. Przekręcając w tytule wystawy oryginalne znaczenie jednym wytrychem uwalnia nie tylko sztukmistrza, ale też klatkę z jej funkcji.

Prezentowane na wystawie, w większości nowe, prace malarskie i rysunkowe połączone będą z autorskimi tekstami poetyckimi. Dzięki nim artystka próbuje poszukiwać sposobów uwalniania się, czy też wyzwalania obrazów od form, które nie mają formy zamkniętej, lecz tylko przejściową. Prace odnoszą się do tematu wyjścia, poszukiwania otwarcia, odkluczania zamkniętych pojęć i form, po swobodę metafor, które ogranicza jedynie nasza wyobraźnia.

Przy okazji wystawy zostanie wydana książka, która będzie szerszym spojrzeniem na twórczość Bianki Rolando, jako artystki sztuk wizualnych, pisarki i poetki. W książce znajdą się teksty krytyczne oraz eseje wybitnych specjalistów z pola sztuk wizualnych i literatury: prof. Anity Jarzyny, dr Mariki Kuźmicz, Natalii Malek, Joanny Mueller, prof. Pawła Piszczatowskiego, Adama Wiedemanna.

Bianka Rolando – ur. 1979, artystka, poetka, wykładowczyni akademicka, profesorka sztuki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Opublikowała książki poetyckie: „Rozmówki włoskie”, „Biała książka”, „Modrzewiowe korony”, „Podpłomyki”, „Łęgi”, „Pascha”, „Stelle”, „Ostańce”, „Abrasz”, „Dobosz” oraz książkę teoretyczną „Mała książka o rysunku”. Od 2007 roku związana z Galerią Foksal w Warszawie.